Saturday 27 July 2013

p.Song - 一生何求

The last part is here:   人生什么最苦?

一生何求 (陳百強: 一生何求Song)
歌词 曲:王文清 词:潘伟源 编曲:苏德华
冷暖哪可休 
回头多少个秋
寻遍了却偏失去 
未盼却在手
我得到没有 
没法解释得失错漏 
刚刚听到望到便更改
不知哪里追究
一生何求 
常判决放弃与拥有 
耗尽我这一生 
触不到已跑开 
一生何求 
迷惘里永远看不透 
没料到我所失的 
竟已是我的所有 
---music---
冷暖哪可休
回头多少个秋
寻遍了却偏失去
未盼却在手
我得到没有
没法解释得失错漏
刚刚听到望到便更改
不知哪里追究
一生何求
常判决放弃与拥有
耗尽我这一生
触不到已跑开
一生何求
迷惘里永远看不透
没料到我所失的
竟已是我的所有
 ---music---
一生何求
曾妥协也试过苦斗
梦内每点缤纷
一消散哪可收
一生何求
谁计较赞美与诅咒 
没料到我所失的
竟已是我的所有
一生何求
常判决放弃与拥有
耗尽我这一生
触不到已跑开
一生何求
迷惘里永远看不透
没料到我所失的
竟已 是我的所有 

Sigh ... This song is so poisonous, it has accompanied through many rounds of downs and tribulations. How much burden can I still bear?

The yoke is heavy and the body is weak.

To hunt is always a lonely task. Not every hunter shares the same prey. What's more my preys are so exotic ... All my songs are sang to no one. No one wants to understand the pain involved before the hunt. There is simply too much work. They only want to hear the spoils.

Indeed, I have no audience.    

温兆伦 - 一生何價 (Song)

用一生热爱
编我心里梦
苍天却捉弄
用一生力气
讲我心里话
声声散失风中
用一生夜晚
等你的脚步
偏得破的梦
用一生热恋
等你相与共
情消烟雨中
最苦相依不相恋
每夜相聚
偏偏欠好梦
最苦相思不相守
情深竟分隔
回首一片空

No comments:

Post a Comment